We zitten hier:

donderdag 26 september 2013

Boston 26 september

Vandaag de laatste dag in Boston en tevens onze laatste vakantiedag. Morgen de terugreis naar huis, dus die tel ik niet mee.
We hebben in het hotel ontbeten,nadat we lekker hebben uitgeslapen.

Daarna op weg met de" T " naar Harvard Square we hebben daar even rondgelopen en zijn ook op de campus van de universiteit geweest.
 Een mooie omgeving om te studeren lijkt mij. In de kerk geweest die op de campus staat verder mag je niet in de gebouwen rondkijken,moet je een pas voor hebben.

Nadat we nog even in de zon hebben gezeten op de stoeltjes van Harvard,zijn we weer met de T naar Downtown Boston gegaan.
Hebben daar ook weer lekker rondgelopen,het was er gezellig druk.

Nog lekker gegeten en toen was het al weer avond,terug naar ons hotel nog koffie en een drankje gedronken.
En zo gaan we dan ons laatste nachtje slapen in Amerika,dit jaar althans!

woensdag 25 september 2013

Boston 25 september 2013

Vanmorgen dan toch afscheid  van de auto  moeten nemen,het was een lekker karretje,Arien en ik zaten heerlijk in de ruime stoelen.
Na de papieren rompslomp zijn we Boston ingegaan,om de Freedom Trail te gaan lopen. We zaten dichtbij waar het beginpunt begon,het was wederom heerlijk weer.

Met een rode lijn over de weg volg je zo heel makkelijk de Trail.
Je ziet Boston zo op een heel eenvoudige manier..
Een gezellige compacte stad met veel leuke winkels ,mooie kerken begraafplaatsen en sfeervolle straatjes.

Bij Quincy Market hebben we lekker wat te eten gehaald,een overdekte hal waar je weer uit ik weet niet hoeveel dingen kunt kiezen.Ik heb een Wrap gevuld met kalkoen genomen.

Na de lunch weer verder met lopen ook nog een oud marine zeilschip opgeweest de "Ironside" ,leuk om te zien.

Met een veerpontje weer terug naar de bewoonde wereld,je kon vanaf de veerpont mooi de Skyline van Boston bekijken.

Aan land in een Pub wat gedronken en gegeten.

Met de T weer naar het hotel,dit was nog wel even wennen voordat we eindelijk een kaartje uit de machine kregen,maar het is  ook weer gelukt.
We zijn best wel moe na een hele dag slenteren.

Na een Starbuck koffie in het hotel naar onze kamer gegaan.

dinsdag 24 september 2013

Cape Cod-Boston 24 september 2013

Vanmorgen aan de rand van het indoor- zwembad in ons hotel ontbeten,daarna het andere stuk van Cape Cod bekijken.

We gingen eerst naar Woods Hole een mooi uitzicht op de Atlantische Oceaan.
Het weer is wederom prachtig hemelsblauwe lucht..

Na even rondgelopen te hebben op weg naar het plaatsje Sandwich,dit is een leuke plaats met mooie witte  kerken en leuke winkels.
Hier liep een handjevol toeristen,verder overal erg rustig,geen badplaats drukte zoals bij ons op een mooie dag.

Toen weer de weg op en lekker in een State Park lunchen met zelf meegebrachte broodjes .

Nog even wezen kijken in Plymouth een havenstad waar de Mayflower in de haven ligt.
 Een engels schip,waar emigranten destijds meevoeren om hun geluk in Amerika te vinden.

Inmiddels werd het tijd om naar Boston te vertrekken ,de auto hoeft pas morgen ingeleverd te worden,dus dat viel mee,hoeven we niet zo te haasten. In ons hotel Double Tree Hilton iets gegeten.En op onze kamer nog iets gedronken.

Een fotootje van ons...

maandag 23 september 2013

Cape Cod 23 september 2013

Vandaag op weg naar Cape Cod,over de High-way,dit was de eerste keer deze vakantie.
We hebben steeds over de scenic-road gereden en dan valt de High-Way echt een beetje tegen,niet veel te zien.
Maar ja ook dat hoort bij Amerika....

Nadat we een hotel geboekt hebben naar het uiterste puntje van Cape Cod gereden Provincetown.

Een vakantiedorp met veel beachhouses,het gevolg daarvan is dat je niet zomaar het strand kan oplopen,net als bij ons.

Verder niet veel te beleven,(af en toe een paar Aliens op het strand) ....dus na een rondwandelingetje snel weer naar de auto.Verder langs de kust gereden en bij sommige hotspots even gestopt en foto's gemaakt.

Wij hadden een ander beeld van Cape Cod,meer surfers,gezellige plaatsjes met gezellige winkeltjes en restaurantjes.
Maar niets van dit alles tot nog toe,misschien morgen,dan gaan we nog naar verschillende plaatsen  toe.

We zijn bij een All You Can Eat buffet gaan eten het was een chinees amerikaans buffet de menigen over her eten waren verdeeld,ik vond het lekker

Morgen moet helaas de auto alweer ingeleverd worden,want we zijn dan op onze eindbestemming Boston.
Waar we nog wel drie nachten blijven,maar het eind van onze vakantie komt wel heel erg snel dichterbij!!!!

zondag 22 september 2013

Conway-Wells 22 september 2013

Vanmorgen weer een heerlijk ontbijtje gekregen,vannacht heeft het de hele tijd geregend,maar nu begint het alweer een beetje op te klaren.

We gaan vandaag de mountains en bossen verlaten en gaan richting de Oost-kust.
Een stuk over de snelweg gereden naar Portland .
Bij het visitorcenter een route gevraagd voor over de mooie binnen door weggetjes te rijden,nadat we natuurlijk eerst nog Old Portland zijn in geweest.

Over mooie wegen langs water en prachtige huizen doen we verschillende plaatsen aan.

We hebben in Cape Elisabeth de vuurtoren bewonderd,en daar een Lobster Roll gegeten.
Het weer is prachtig helder weer .

Verder gereden naar Kennebunkport een heel leuk stadje met gekleurde houten huizen,hier vieren  ook de Bush-Dynastie  hun vakantie.We zien een mooie zonsondergang op het water.

We hebben nog even rond gewandeld,en daarna naar ons hotel in Wells gereden.

Conway (white mountains) 21 september 2013

We hebben vanmorgen een heerlijk ontbijtje gegeten. jessica maakt de heerlijkste omeletten,pancakes met blackberries en muffins.

We hebben van Bruce een autotrip door de White Mountains gekregen,deze zijn we gaan volgen.Het was eerst nogal mistig dus toen we bij ons eerste viewpoint kwamen zagen we geen hand voor ogen!

We zijn verder gaan rijden en al gauw brak de zon door,het kan niet op deze vakantie. We hebben een wandeling naar de waterval gemaakt heel mooi.

Tijdens het lopen hoorden Arien en ik opeens een geritsel zagen we een slang ,op een meter afstand bewegen ,later nog ééntje help!!! snel weg wezen hier!!!

Na verschillende hotspots en wandelingen ,hebben we bij de watervallen in het zonnetje gepicknicked.
We gingen weer op weg, en het plan was om naar de top van Mount Washington  te rijden,maar het was een tolweg en daar vroegen ze vijftig dollar voor.
Dat was het ons niet waard dus zijn we omgedraait,en de autotrip verder afgemaakt.

Nog even een Wal*Mart ingeweest,en daarna in de tuin van onze

B&B gezeten.

zaterdag 21 september 2013

Lake George-Conway 20 september 2013

Zo ik heb weer internet.....

we zitten nu in de White mountains in het plaatsje Conway.
We zitten in een echt Engelse B&B cottage   waar we zo een heerlijk ontbijtje gaan eten klaar gemaakt door Yessica en Bruce
Gisteren hadden we een auto rit vanaf  Lake  George door de Green Mountains een schitterend afwisselend gebied.
Met grote meren en leuke stadjes met witte kerkjes die je ook in de serie Peyton Place zag,en covered bridges.
De herfsttinten in de bomen zie je hier ook meer als in het zuiden en met de zon op de bladeren is het genieten.

Nadat we bij Bruce en Yessica plus de labrador een rondleiding door hun prachtige huis hebben gehad,zijn we naar een gezellige Pub gegaan om lekker te eten.
Nadat we thuis in de gezamelijke huiskamer nog een slaapmutsje hebben genomen zijn we naar bed gegaan.
Om heerlijk tussen de beren en de elanden te slapen.